23 Şubat 2010 Salı

Balık etli mankenler mi? Sıfır beden mankenler mi?

article-0-08638C44000005DC-520_634x437
article-0-08638A86000005DC-70_306x639article-0-08638CD8000005DC-749_306x639
article-0-08637448000005DC-91_306x604article-1252621-08639ACB000005DC-950_306x618

Balik etli model {ki moda dunyasinda onlara direk sisman diyorlar} ve sifir beden model tartismasi bitecek gibi gorunmuyor. Kanadali moda tasarimcisi Mark Fast bu tartismaya yeni bir ekleme yapti. Bahsetmek istedigim konu bu.

Mark Fast Londra Moda Haftasi'nda sundugu defilesinde hafif toplu modelleri de tercih etmis. Ah ne guzel diyebilirsiniz. Ama asil sorun burada basliyor. Adam gitmis 36 beden strec elbiseleri 40-42 beden hatunlara giydirmis. Haliyle modellerin vucudu dort yandan portlemi$. Sifir beden modelleri de tiril tiril elbiselerin icine sokmus. Yani bir sey yapiyorsan ya da vermek istedigin bir mesaj varsa bari bunu duzgun yap degil mi? Son iki fotograftaki modellerin ust bedenlerine bakar misiniz? Ezilmis-buzulmus bir goruntu kirliliginden baska birsey degil. Tasarimcinin amacini anlayamadim, anlayan varsa lutfen bana da anlatsin. {Ya da adam iyi bir i$ yapmis, sana yaranamami$ diyebilirsiniz}

*dailymail

Picture 1

48 Yorum - Yorum Yazmak icin TIKLA! :

ozlem dedi ki...

resmen kötü niyetli bişi bu. hangi kadına bedeni oturmayan bi kıyafet giydirirsen giydir kötü gözükür. giydirsinler o bedene 40 beden bi elbise bakiim nasıl gözükücek. yazık bu kızlar da alet olmuşlar buna.

hevesli bardak dedi ki...

Ben de diyorum bir terslik var diyorum. Modellerin vücutları orantısızmış gibi geldi ama elbiselerin bedenlerinde de kabahat var.

Adsız dedi ki...

Adam resmen saçmalamış diyeceğim. 40 beden manken kullanacaksan ona göre kıyafet dikeceksin. Yaptığı hiç doğru değil bence. Seçimi 36 bedenden yana anladık, bunu yapmanın ne anlamı var. Yanlış mesaj veriyor zayıf olnın daha iyi, daha güzel olduğu yönünde.

Malla dedi ki...

valla benim moralime iyi geldi. Kendimle barışık olmam barışık...

TasarımCadısı dedi ki...

çok iğrenç görünüyor.
Kemikleri görünenleri de aynı şekilde iğrenç buluyorum.Yağsız,göbeksiz,kemiklerigörünmeyecek =) heheh

Adsız dedi ki...

Mark Fast bunu geçen sene de yapmıştı. Amacı modanın sıfır beden insanların tekelinde olmadığını göstermek. Aslında çok iyi bir uygulama zira ütü masasına benzeyen mankenler izlemekten sıkılmıştım ben şahsen, ama sizin de dediğiniz gibi yanlış kıyafetler giydirmiş modellere.


Geçen yıl çok tepki toplamıştı.Her şeye rağmen tepkilere kulak asmamasını takdir ettim. :)

derya

nar dedi ki...

Herkes kendine yakışanı bilmeli, giymeli derken, bu tavır bence saçmalık!

yıldız dedi ki...

afedersiniz öküz herif diyesim geldi:) acaba sıfır beden mankenlerimi iyi denilmesi için diğer mankenleri şekilden çıkarmış . uyuz oldum . iğrenç durmuş balıketli mankenlerdeki elbiseler:(

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Adam kötü niyetli Banucum,sen haklısın.Tam anlamıyla"sıfır beden manken güzeldir,iyidir,hoştur,balık etli mankenler işte böyle çirkin taşırlar kıyafetleri" olayını göstermek istemiş.Ama bu dolgun vücutlu kızlara daha derli toplu ve uygun kıyafetler giydirilseydi bak nasıl sıfır bedenleri gölgede bırakırlardı.

Sıfır bedenler kovalayasıca bu Kanadali moda tasarimcisi Mark Fastın boyu altında kalsın,teneşirlerde paklanmasın işşallah :D

Ayşe dedi ki...

bence gercekci gozukuyor, cunku bunu yapan kadinlar oluyor. evet goruntu kirliligi, ama hangimiz double-zero'yuz? [valla ben degilim]. :)

hoya dedi ki...

Kesinlikle haklısınız.

MISSRED'S DIARY dedi ki...

Sanırım bu kıyafetler önceden hazırlanmış, hazırlanırken balık etli mankenlerle çalışmak düşünülmemiş:)) Acaba "hiç boşuna uğraşmayın benim kıyafetlerim şişmanlara güzel durmaz" imajımı verilmeye çalışılıyor. Bir de bedenlerle ilgili bir kavram karmaşası var bence, bu balık etli modellerin boyu kaç acaba?? Çünkü ben 1,80 boyunda 65 kiloyken 40 beden giyiyorum ve balık etli değil incecik oluyorum. Bunların ya boyları oldukça kısa ya da bedenleri 44 ten aşağı değil.

şaşkın kraliçe dedi ki...

Bence tek amaç dikkat çekmek burda tasarımcıda bunu becermiş malesef:P Bir kere neyi neyle sunduğun çok önemli hepsini dolgun vücutlu mankenlerden seçip bedenlerine uygun giydirse belki modelleri çok beğenecektik, çekici bulacaktık. ama sen hem sıfır bedenlerle beraber yürüt hemde küçük kıyafetler giydir!! olcak iş mi yanii :P

Haydins dedi ki...

Niyet belli ,kötü görüntüyü milletin gözüne sokmak sonrada bak çıkardım balık etli manken ama elbiselerimi kötü taşıdılar demek herhalde..
Ayrıca ortası yok mu kardeşim..0 beden dediğimiz aslında kaç beden oluyor ? 36 beden mankenlere ne olmuş?

tuguna dedi ki...

Valla ben iyi niyetli bulmadim. Tam tersi "bakin iste yakismiyor kilolu olanlara hicbir sey" demeye getirmis gibi. Ama o balik etli kadinlara giydikdikleri kiyafetler zaten 34-36 beden ustu kimsede guzel durmaz. Ama soyle tiril tiril sifon, kruvaze kesimli bir seyler giydirseydi "Bakin kiloyla da sik olunabilir" diyor derdik. Modacilar da abartti zaten zayiflik konusunu, anladik zayif olunca pek cok sey guzel duruyor filan ama sifir beden de asiri zayif bence. Sanirim 32 bedene tekabul ediyor ki bence korkunc.

Aslı dedi ki...

Kötü niyetli ve hoş olmayan bir gösteri olmuş...

gly dedi ki...

balik etli bayanlar olduklarindan daha cirkin gorunuyorlar. bi kere dik durmuyorlar, sac-bas, makyaj rezil.

kalina dedi ki...

sanirim ne kadar kotu oldugunu vurgulamak icin boyle yapmis, cunku bazi kizlar gercekten gundelik hayatinda da surekli boyle giyinio. hic yakismadigi, ve yakismasi mumkun olmagi halde 80 kilo olup skinny jean giyen cok insan var.

Benden Bizden dedi ki...

Sana katiliyorum, balik etli bayanlari rezil etmis resmen!

Adsız dedi ki...

iyi niyetliyse moda herkese göredir ister etli olun ister zayıf demek istemiş olabilir ama ben bunu kastettiğini sanmıyorum ve mankenlerde bence şişirilmiş. ince mankenler daha güzel baaakın demek istediysede kötü niyetlidir. bana sorarsanız bir manken göze batacak bir şekilde olmamalı, ortalarda bir yerde olmalı derim. yazdıklarınıza katılıyorum, amacını bende anlayamadım. kıyafetlerini hiç mi hiç beğenmedim.

//SECHHILL\\ dedi ki...

hayır bence haklısın. Belki de zayıf mankenlerin daha iyi olduğunu göstermek için böyle bir kurnazlık yaptı.

Ruby dedi ki...

Selam banu, her zaman yazılarının çalındığını söylüyorsun fakat bu haberinin çok çok benzerini çok okunan başka bir blogda gördük okuduk. şimdi ne büyük şanssa sen de görüyoruz. ve bu ilk defa da olmuyor...

Salıncakta iki Kişi dedi ki...

ruby; bu cok cok cok okunan blogu gercekten merak ettim cunku takip ettigim bloglarin hic birisinde bu haber yayinlanmadi. Fotograflari aldigim kaynagi da belirttim, eger bir Turk blogunda gorup yazsaydim bunu da ovunerek soylerdim, neden erineyim? Ayrica blogumda yayinlanan her yaziya gosterdigin bu hassasiyeti, benim yazi ve fotograflarimin benzerlerini diger bloglarda gorunce gosteriyor musun merak ediyorum.

blogumdaki yazilarin calinti veya kopya oldugunu dusunuyorsan neden surekli burada oldugunda ayri bir merak konusu tabi. camur at-izi kalsin misyonunda basarilar & mutluluklar.

Adsız dedi ki...

Şimdi bende mi sorun var acaba..Bana o balık etli mankenler bile balık etli gelmedi.Bence gayet normal kilolu insanlar yani üstlerine "düzgün" birşeyler giydiklerinde bence gayet ince ve hoş oluyorlardır.36 beden ince mankenlerede 30 beden giydirseydi tasarımcı keşke,birde öyle görseydik..Saçmalık.Konuşulmak için yapmış ve bence başarmış

sezin dedi ki...

belki vermek istediği mesaj şişmanlığın yada balık etliliğin kadınları güzel göstermediği, sıfır beden olmak gerektiğini vurgulamak istemiştir.. hiç dikkate almıyorum..

Adsız dedi ki...

kilo hem sağlık açısından hem de göz zevki açısından kötü bişi
Kıyafetleri zayıf ve uzun kadınlar daha iyi taşır
Yurdumun kadınları kilolu oldukları için genelde aksini düşünürler
bu mankenlere tiril tiril kıyafet giydir yine kötü durur üzgünüm

Adsız dedi ki...

birçok blogunu takip eden bi insan olarak bunu ilk defa szin blogunuzda okuorum ruby arkadaşmz karştırıo sanrım..beni ilgilendirmez tabi ama belirtmek istedim=)) 36-38 beden bi insan olarak aslaaa we aslaaa wücudumu çirkin göstercek bi kıyft giimem..hrks 34 olmak zorunda deiL bu hatunLrda madem kiLoLu bunLarı komik duruma düşürenLeri kınamak Lazım

INSTYLE FEMİNİN dedi ki...

bence bu görsel bir şov ve kıyafet tanıtımı ve prosedürüne uygun olmalı bence.Yani zayıflık değil,düzgün bir vucut ve kıyafeti taşıyabilmek önemli olan.

Adsız dedi ki...

evet kıyafet seçimleri cidden kötü... derler ya çirkin kadın yoktur bakımsız kadın vardır. bu da o misal kadınların saçlar bile depresyondan çıkmış gibi yapılmış.. balık etli mankenler için mükemmel günlük ve gece kıyafetleri oluşturan tasarımcılar var :) sanırım herkesin bahsettiği gibi seçimler yanlış. ama genel düşünürsek vücut sağlıklı olsunda geride bi güzelliği düşünmek kalsın ;)
AYLİN

philosophique dedi ki...

Ben niyet iyi, sonuc kotu kampindayim. Mark Fast gecen sezonda da buyuk beden modellerle calismamis miydi? Bir suru elestiriye de kulak asmamis, bu acidan bildigini okumus, iyi etmis. Ote yandan kiyafet secimleri tamamen yanlis olmus. Daracik elbiseler, elbiselerin altindan gorunen, kadinlarin vucudunu kac parcaya bolen spanx coraplar. Ortaya cikan sonuc moda zayif mankenlerin tekelinde kalmali diyenlerin eline koz vermis, yazik olmus, firsat kacmis.

mellies dedi ki...

1. Banu nun blogunda yayinlanan haberlere bende ara sira rastliyorum baska bloglarda, ama yani bunun ne sakincasi var, ya da bu insanlara nie bu kadar dokunup onlari rahatsiz ediyor anlamadim. Herkes cok biliyorsa bir blog acsin, ozgun haberlerini yapsin. Bizde iyi is yapan insanlar tebrik edecegine taslanir, bir fesatlik duyulur... bunun ornegini de yine sergilemis bir hanim.

2. bu tasarimcinin niyeti bence 0 bedene laf atanlari protesto etmek! :) sisman kadini elinden geldigince kotu gostermis cunku. eminim oda dusunebiliyordur kilolu bayanlarin dar elbiseler giymemesi gerektigini ama bence bu bir propaganda. :) ayrica 0 bedeni bu kadar kotuleyen insanlari anlamiyorum. Victoria's secret modelleride 0 beden ve bence gayet de formda gorunuorlar. 0 bedenin assagisi tehlikeli bence... ayrica formda olmak ayri sey, zayif olmak ayri... 38 beden- 40 beden bi hatunda gayet formda olabilir... yani bingil bingil sallanmaz kollari, karni filan. ama bu mankenler bildigin yag tulumu. :)

Adsız dedi ki...

sevgili bayanlar kabul edemediğiniz-ETMEDİĞİMİZ şeyi ben söyleyeyim:evet,kıyafetler ince ve zarif bayanların üzerinde ne giyseler güzel durur.O yüzden değilmidir mağaza vitrinlerindeki kıyafetlere ağzınızın suyunu akıtarak bakmanız-bakmamız.
Vitrin mankenlerine kumaş sarrsanızda çok güzel durur neden fit ve incedirler.heryeriniz pörtlediğinde en güzel bir kıyafeti taşıyamadığınızda yağlarınıza lanet okurken bulursanız kendinizi bana hak verirsiniz.misal ben vitrinde görüp çok sevdiğim sarardan bir takım aldım bir ton para saydım ama çöp bidonuna giydirmiş gibi durdu.şimdi burada suç benim mi vitrin mankenin mi?Demeyin hemen toplu erkeklere özel tasarımlar var.elbette ama bir 15 kilo daha zayıf olmaya,2 -3 beden küçük kıyafetalıp *onu daha iyi taşımaya kimin itirazı olur söylermisiniz?
en iyisi baharın gelmesiyle yağlardan kurtulmaya bakmak.
İSA

yesim dedi ki...

Kıyafetler vücutlarını çirkin göstermemiş ,zaten vücutlar çirkin.Ama kilolu oldukları için değil! .birisinin göğüsleri çok basık ,öbürününü sarkık.Bunun kiloyla alakası yok .Zayıfta da sarkık göğüs çirkin durur.bence dediğiniz gbi adam özellikle seçmiş ve ÇİRKİN kilolu manken bulmuş,çok güzel ,orantılı balıketli bayanlar var .

Cube dedi ki...

bunları giymeyin diye yapmış heralde :)

kakaotopu dedi ki...

iki tip manken de kötü bence. bunların tam ortası iyi. kabul etmek lazım bu balık etli dediğimiz manken gibi olan türk kadınları yaz yaklaştıkça diyetlere sarılıyorlar, biraz gerçekçi olalım yan,. çamur atmamak lazım sırf siz kilolusunuz diye.

Binnaz dedi ki...

Bence zaten sıfır bedenli mankenlerin yanına 38 bedenleri çıkarsa onlar bile şişman durur.Onlara giydirdiği kıyafetler ise tam anlamıyla felaket. Ne o öyle yaa küçük boy poşete karpuz sokmaya çalışmak gibi olmuş.
Benim şahsi kanaatimse manken dediğin zayıf olur yönünde :)

cometa dedi ki...

amaç "0 beden mankenler şişmanlardan daha iyi, bakın şişmanları çıkarıyoruz da podyuma hiç oluyor mu" demek için onları çirkin bir halde sergilemek mi acaba?

corcorella dedi ki...

bu basarı degıldır 36 beden hatun ne gıyse ıyı durur ...ıyı bır modacı 80kg bı hatunu gıydırebılıyosa basarılıdır ....helede hazır gıyımde bknz dusuk bel pantlar sadece 36-38 beden hatunlar ıcın yapılmıstır ...

ela dedi ki...

Ben tombiş mankenlere takıldım, çok mutsuz görünüyorlar o kıyafeterin içerisinde, ayrıca korse giymişler ama daha beter durmuş bence.

Adsız dedi ki...

mankenlerin yüzüne kilolu halleri yüzlerine hiç mi hiç yansımamış bir numara var bu işte ama anlamadı ben?

Adsız dedi ki...

sifir bedene karsiyim bende..herseyin normali güzel..
defileye gelince...tamamen rezalet...o mankenleri kullanmasi eger farkli ve yakisan seyler giydirilseydi cok güzel,anlamli mesajlar verebilirdi..ama böyle ne yazikki sifir bedenli olmak iyi biseymis gibi gösterilmis...aman allahim..hele o gögüsler yokmuu,tam bir kaos..

yeliz88 dedi ki...

yeşim sana katılıyorum bi tek bana mı garip geldi demiştim vücutları, en altta soldakinin göğüsleri bastırılmış gibi duruyo kıyafetler yırtılıcak nerdeyse bu adamın tek bi amacı olabilir balık etli kadınları yerin dibine sokmak

mellies dedi ki...

ya su hatunlara balik etli deyip durmayin! :) bildigin sismanlar. bence hatun dedigin 34-36 beden olur. :)

Lighter-N dedi ki...

Güzel bi amaçla bu kadar berbat edilip yanlış mesaja dönüştürülebilir.....amacın 40 bedenlerin de güzel olduğunu göstermekse uyumlu bedende o kadınları cidden güzel gösterecek kıyafetlerle çıkartıp millete parmak ısrtacaktın....böyle giysilerin içinde kangren olmuş kadınları çıkartarak ancak ve ancak ayy göbeği pörtlemiş yorumu yaptırabilirsin....di mi ama?çok kızdım!

EYLUL dedi ki...

Arkdaslar hic mi balik etli hatun gormedik bu kadinlar balik etli fln degiller bildigin sismanlar. 40 beden falan degil bu kadinlar.1.70 bir kadin da 40-42 beden balik etlidir ama tabiki bu da orantiya ,kilonun vucud da dagilimina, gogus buyuklugune,bel inceligine,basen genisligine gore degisim gosterebilir. fakat bu mankenler kesinlikle balik etli degiller bir de surdan bakabiliriz konuya %65 innin sisman oldugu soylenen bir ulkede bu kadinlar balik etli kabul edilebilr ama turkiye de (ki bikac jenerasyon oncesine kadar turk kadinlari kisa ve balik etli kabul ediliyordu ama bu gitgide degisiyor)kizlarimiz,kadinlarimiz artik daha bir alimli daha bir uzun ve daha cok kilolarina dikkat ediyorlar. Yani modaci iyi biseyler yapmaya calismis olabilir fakat bu kadinlara 40 beden degilde 42-44 beden giydirmeliydi.Iclerinde allahtan korse var korse olmasa bel diye bisey yok hatunlarda.Dua etsinler o korseyi giydirmis birileri onlara.40 beden kadin da bel olmaz mi allah askina =)))
1.45 e 40 bedense olmaya bilir o ayri.Bir de nerden bakarsaniz bakin 10 cm topuk var ayaklarin da topuklu ayakkabilar 40 beden bir kadini 36 beden gibi bile gosterebilir tabiki dogru elbiseler bedene uygun modeller secilirse.

Adsız dedi ki...

Valla bence manken dediğiniz zayıf olacak, elbiseleri onlar daha iyi taşıyor üzgünüm ama bu bir gerçek!

KelebekNehir dedi ki...

Bilinçli yapılmış olduğu aşikar. Büyük beden olup vucudu çok güzel olan insanlar var. Bu kızlar özellikle kötü gösterilmeye çalışılmış

Adsız dedi ki...

sıfır bedenler kemik torbası gibi sağlık açısındanda zararlı.balık etli kadın olsun model olsun mükemmel hatları ile kadın oldukları besbelli.öyle vucudum olsun yüz milyar borcum olsun diyen çok bayan var.erkek onu görünce zaten birtarafları çoktan tutuşuyor.kadını gösteren poposu kalçalar göğüsleridir.